Cunoscuta profesoară de matematică, Mihaela Popa, consideră că timpul alocat rezolvării subiectelor de la proba de matematică, din cadrul Evaluării Naționale, a fost insuficient, fapt ce se va reflecta în notele elvilor. ”Cred că vor fi note mici la matematică și nu mă refer la elevii olimpici. În primul rând sunt 24 de probleme în 120 de minute! Asta înseamnă 5 minute de problemă. Dacă din acest timp scădem minutele cu emoții la început, apoi citrrea și înțelegerea textului și cerinței, rămân în medie 3 minute de problemă. E foarte puțin având în vedere că cel puțin 6 probleme cereau mai mult de 3 min pentru găsirea soluției și calculul necesar. După „fast food” am trecut cu brio la „fast education”. Din acest motiv suntem codași la a dezvolta gândirea critică și creativitatea la copii! În toată această perioadă elevii au fost „dopați” cu teste de antrenament tip, iar la subiectele grilă elevii ( buni și foarte buni) greșesc din neatenție din cauza timpului scurt alocat pentru fiecare problemă. Nu cred că ăsta e scopul unei evaluări care ierarhizează elevii și care trebuia de mult eliminată, pentru că acest sistem a adus educația din România pe ultimele locuri!”, a transmis Mihaela Popa, într-un interviu acordat pentru Educație Privată.